GRADUATE PROFILE OF THE DOCTORATE OF SCIENCES WITH A SPECIALIZATION IN ADMINISTRATIVE SCIENCES FROM THE HIGHER SCHOOL OF COMMERCE AND ADMINISTRATION, SANTO TOMÁS, FROM THE NATIONAL POLYTECHNIC INSTITUTE

Main Article Content

SUSANA ASELA GARDUÑO ROMÁN
LAURA ELVIRA RUIZ SAÚL

Abstract

This paper reports aspects about the real profile according to the ideal profile, derived from a leavers research; the survey was applied to 23 leavers about their satisfaction in terms of knowledge, skills and aptitudes acquired in the doctoral program and the way they are applied in their professional performance

Article Details

Section
Publicados
Author Biographies

SUSANA ASELA GARDUÑO ROMÁN, National Polytechnic Institute, Mexico

PhD from the University of London, England; Research Professor at SEPI ESCA Sto. Tomás. Coordinator of the Master of Science in Business Administration. Email: phdsugar@hotmail.com, phdsugar@mailcity.com. Research Areas: Institutional Management and Educational Administration and Development.

LAURA ELVIRA RUIZ SAÚL, National Polytechnic Institute, Mexico

Professor of Pharmacology at the ESM of the IPN, Tel: 57296000 Ext. 62780 Line of Research: Management of Institutions and Administration and Development of Education.

References

Arreguín, P. A., et al. (1991). El perfil del catedrático de la licenciatura en relaciones comerciales. (Tesis Licenciatura. México D.F.: IPN.

IPN. (1994).Catálogo de estudios de posgrado 1993-1994.México D.F.:IPN.

Cuellar, et al. (1994). Monitoreo del perfil del licenciado en relaciones comerciales. (Tesis de Licenciatura). México D.F.: IPN.

Díaz, et al. (1984). Metodología para el diseño curricular para la enseñanza superior. perfiles educativos. México D.F..:IPN.

Espíndola, S. (1996). Perfil del catedrático en contaduría pública (Tesis de Licenciatura). México D.F.: IPN.

Frausto, I y Reyna, Y. (1994). Perfil del contador público del siglo XXI. (Tesis de Licenciatura. México D.F.: IPN.

Garduño, S. A. et al. (2000). Seguimiento de egresados del doctorado en ciencias con especialidad en ciencias administrativas, un análisis desde el enfoque de calidad. México D.F.: IPN.

UNESCO. (1997). International Standard Classification of Education . EUA.: ISCED.

Luna, F. O. (1999). Perfil profesional del ingeniero civil y su vinculación con el sector

productivo de la construcción en los noventa. un estudio comparativo de cuatro instituciones e educación superior en México. (Tesis Grado Maestría. México D.F.:IPN.

Papahiu C., Patricia. (1996). Materiales didácticos sobre habilidades directivas y gerenciales. México D.F.: México D.F .: UNAM.

Ciencia y Desarrollo. ( ). La importancia de la formación de doctores en México. ( 150, Vol. 26). México D.F.:Autor.

IPN (1999). Perfil de carreras del Instituto Politécnico Nacional. nivel profesional: (1990). México D.F.: IPN.

IPN-ESCA. (1999) Pionera en la enseñanza comercial, contable y administrativa en América. 150 años de vida 1845-1995. México: D.F. : IPN.