GRADUATE PROFILE OF THE DOCTORATE OF SCIENCES WITH A SPECIALIZATION IN ADMINISTRATIVE SCIENCES FROM THE HIGHER SCHOOL OF COMMERCE AND ADMINISTRATION, SANTO TOMÁS, FROM THE NATIONAL POLYTECHNIC INSTITUTE
Main Article Content
Abstract
This paper reports aspects about the real profile according to the ideal profile, derived from a leavers research; the survey was applied to 23 leavers about their satisfaction in terms of knowledge, skills and aptitudes acquired in the doctoral program and the way they are applied in their professional performance
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Arreguín, P. A., et al. (1991). El perfil del catedrático de la licenciatura en relaciones comerciales. (Tesis Licenciatura. México D.F.: IPN.
IPN. (1994).Catálogo de estudios de posgrado 1993-1994.México D.F.:IPN.
Cuellar, et al. (1994). Monitoreo del perfil del licenciado en relaciones comerciales. (Tesis de Licenciatura). México D.F.: IPN.
Díaz, et al. (1984). Metodología para el diseño curricular para la enseñanza superior. perfiles educativos. México D.F..:IPN.
Espíndola, S. (1996). Perfil del catedrático en contaduría pública (Tesis de Licenciatura). México D.F.: IPN.
Frausto, I y Reyna, Y. (1994). Perfil del contador público del siglo XXI. (Tesis de Licenciatura. México D.F.: IPN.
Garduño, S. A. et al. (2000). Seguimiento de egresados del doctorado en ciencias con especialidad en ciencias administrativas, un análisis desde el enfoque de calidad. México D.F.: IPN.
UNESCO. (1997). International Standard Classification of Education . EUA.: ISCED.
Luna, F. O. (1999). Perfil profesional del ingeniero civil y su vinculación con el sector
productivo de la construcción en los noventa. un estudio comparativo de cuatro instituciones e educación superior en México. (Tesis Grado Maestría. México D.F.:IPN.
Papahiu C., Patricia. (1996). Materiales didácticos sobre habilidades directivas y gerenciales. México D.F.: México D.F .: UNAM.
Ciencia y Desarrollo. ( ). La importancia de la formación de doctores en México. ( 150, Vol. 26). México D.F.:Autor.
IPN (1999). Perfil de carreras del Instituto Politécnico Nacional. nivel profesional: (1990). México D.F.: IPN.
IPN-ESCA. (1999) Pionera en la enseñanza comercial, contable y administrativa en América. 150 años de vida 1845-1995. México: D.F. : IPN.