THREE PROBABLE SCENARIOS OF SCIENTIFIC AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENT AND THEIR SOCIOECONOMIC IMPLICATIONS
Main Article Content
Abstract
These three scenarios—Trend, Emerging, and Alternative—consider three basic dimensions: a. Context, b. Dominant technologies, and c. Social impact.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
ALVAREZJsaías y TOPETE Carlos (1990) Desafios para ei desarrollo de la educación superior a inicios del Siglo XXI. En Revista Latinoamericana de Estudios Educativos.
BECHER, T. KOGAN M. (1980). Process and structure in Higher Education. London.
BECHER, TONY. (1992), Las disciplinas y el Académico. En Universidad futura. Vol. 4, Núm. 10, UAM -A, México.
BUCHBINDER, Howard (1992), “The Free Market Universities and Collegial Democracy: a study in constrastMimeo,
CARNOY Martin, (1992). Universities, technological change and Training in the information age. World Bank. Stanford University, USA.
CLARK BURTON R. (1993), The Research Foundation of Graduate education. University of California Press. Cal., USA:
DIDRIKSSON, Takayanagui, A. (1991), "El Complejo académico Industrial. La Universidad al borde del siglo XXI". en Perfiles Educativos, núm. 51 y 52. CISE- UNAM. México, pp. 24-37.
ELZINGA Aunt (1989), “Research, Burocracy and the Drif of Epistemic Critery” on
FUENTES, CARLOS (1996), “Hacia el Milenio’’. En México 2000 -Los compromisos con la Nación-. Plaza & Janés, México.
HENDERSON HAZEL (1994). Escenarios de transición global, hacia un desarrollo sustentable. En Primer Congreso Mexicano sobre Prospectiva. “Los futuros de México y el mundo”. FJBS. México.
LYOTARD, JEAN FRANCOIS (1993). “La Condición Postmodema”. Editorial Planeta Agostin, 1a. Edición 1989, Agentina, Buenos Ares.
MARTIN, B e IRVING J. (1991). Research Foresight - priority setting in Sdence-.Reuter publisher. London and New York.
SALMI JAMIL VERSPOOR A. ADRIAAN. “Revitalizing Higher Education”. IAU. Press program on Washington D.C. USA.
sistema autoritario. FCE, México
SLAUGTHER RICHARD. (1994),“ Aplicando la base de conocimiento de los Estudios de los Futuros”. En Primer Congreso Mexicano sobre Prospectiva. “Los Futuros de México y el Mundo”. FJBS, México.
VESSURI M. C. H. (1991). “El futuro de la democratización científica y tecnológica en las universidades”. En Perfiles educativos, n.51-52, CISE- UNAM, México.
WALLERSTEIN (1991). “Geopolitic and geoculture”, Essays on the changing world system. Cambridge, University Press.