Comparative analysis of consumer behavior in adolescence
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
A lexan der, R. S.; “So/n e A specís ofSex I )i ffc rencos j'n Reladon to Marketing”. The Journal of Mar keting, No. 12 julio, 1947.
A rías tas i, A.: Psicología Diferencial. 2a. edición, Editorial Aguilar, España, 1971.
Anastasi, A.: Tesis Psicológicas, 3a. edición. Edi torial Aguilar, España, 1974.
Ausmeier, K.L., y Goldwing: Psicología Educativa. Editorial Haría, México, 1977.
B ayer, A. E.: ‘ ‘Sexist Studen ts in A m erica n Colleges: A Deseriptive Note". Journal of Marriage and the Family, No. 37, mayo, 1975.
Bell, M.L.: Marketing, 3a. edición, Editorial
Houghton Mifflin Company Boston, Nueva Jer sey, 1979.
Bloom, P.N. and Silver, M. Jr.: "Consumer Educa- non Marketers Take ¡leed". Harvard Busiuess Review. Xo. 24, enero y febrero, 1976.
B ro w í i, J. M.: Psicología A plica da. Edi tor í a 1 Paidós. Argentina, 1972.
Churchill, G.A. y Moschis, G.P.: "Televisión and Interpersonal ¡nfluences on Adoiescent Consu- mer Learning”. Journal of Gonsumer Rcsearch, Vol. 6, junio, 1979.
Ereud, A.: El yo y los mecanismos de defensa. Edi torial Paidós, España, 1981.
Guest, L.: “Brand Loyaltv-Twelve Years Later”.
The Journal of Applied Psychologv. Vol. 39, No. 6. 1955.
Hilgar, E.R.: Introducción a la Psicología, Tomo I y II, 6a. edición. Ediciones Morata, Madrid, 1981.
NCO: Análisis del Contenido de la Publicidad Dirigida a Adultos de Ambos Sexos en Medios Impresos y T.V. No. 35, noviembre. 1982.
INCO: Análisis del Contenido de la Publicidad Televisiva de Comestibles Dirigida a los Niños.
No. 35, julio, 1983.
INCO: Hábitos de Consumo de la Población en la Ciudad de México. No. 41, marzo, 1984.
Klausmeier, H.J. y Goodwin, W.: Psicología Educa tiva. Editorial Haría, México, 1977.
Knower, F.H.: "Experimental Studies oí Changes of Attitude”. The Journal, Social Psychology, No. 6, 1935.
Korgnesker, P.K.: “Consumer Shopping Orienta- tions, Non-Store Retailer, and Consumer s Patro- nage Intentíons: A Multivariate Invcstigation”. Journal of the Academy of Marketing Science, Volumen 12, No. 1, 2, 1984.
Kotler, P. y Cos, K.K.: Estudios de Mercadotecnia, 3a. impresión. Editorial Diana, México, 1978.
Lepley, W.: “Comparison of Fratemity and Non- Fraternity Populations with Regard to Certain Perscnality Characteristícs”. Journal of Applied Psychology, No. 26, 1942.
Márquez, A.D.: “Subconsumismo". Uno más Uno, 21 de diciembre de 1979.
Moore, R.L. y Moschis, G.P.: ‘The Role of Family Communication in Consumer Leaming”. Journal of Communication. Volumen 31:4, 1981.
Moore, R.L. y Stephens, L.F.: "Some Communica tion and Demographic Determinaras of Ado- lecent Consumer Leaming”. Journal of Consumer Research. Vol. 2, 1975.
Moschis, G.P. y Moore, R.L.. "Decisión Making Among the Young: Socialización Perspective”. Journal of Consumer Research, Vol. 6, septiem bre, 1979.
Moschis, G.P. y Churchill, G.A.: “An Ana/ysís ofthe Adoiescent Consumer". Journal oí Marketing, Vol. 3, Núm. 3, 1979.
Mosgrave, P.W.: Sociología de la Educación, Edito rial Herder, España, 1972.
Newmaii, J. W.: In vestigación Molivacional y Direc ción de Mercados. Editorial Sagitario, S.A., Méxi co, 1864.
Osmond, W.M. y Martín, P.Y.: "Scx and Sexism: A Comparison of Male and Peínale Se Role Atíitu- des”. Journal of Marriage and the Family, No. 37, noviembre, 1975.
Pan sen, M.: “Una aproximación a la Epistemología Genética de Jean Piaget”. Perfiles Educativos, No. 18, Oct., Nov. y Dic., 1982.
Salomón, D.: "Influences on the Decisions of Ado lescentes”. Human Relation, No. 16. 1963.
I ubbs. W. R.: “In terrela tionships B el ween Adams- Lepley Personal Audit and Bernrauter Persona- nalitv In ven tory”. Journal of Applied Psichologv, No. 26, 1942, '
Webster, F.E.: Curso de Mercadotecnia. Editorial Haría, México, 1974.
Whittaker, J-O.: Psicología. 3a. edición, Editorial Interam erica na, México, 1977.