Economic Theory and Higher Education Planning

Main Article Content

Carlos Muñoz Izquierdo

Abstract

Presentation at the panel "Theoretical and methodological contributions to the study of the relationships between the training of professionals and the requirements of society", organized by the National Association of Universities and Higher Education Institutes.

Article Details

Section
Publicados
Author Biography

Carlos Muñoz Izquierdo

PhD in Educational Planning from Stanford University, USA. He is the Technical Director of the Center for Educational Studies A.C. and a member of the Faculty of the Graduate Section of ESCA I.P.N.

References

Abramovitz, Moses, “Economic growth in the United Sto­ tes”, en: The American Economic Review, (Septiembre)

Boudon, R. Education, Opportumty and Social Inequa- lity, New York: John Witey & Sons...

Brook, Nigel, “Actitudes de los empleadores mexicanos respecto a la educación” en: Revista del CEE, Vol. VIII, N° 4.

Denison, Edward F. The Sources of economic growth in the United S totes and the alternatwes befare us New York.

Muñoz Izquierdo, C., Hernández Alberto y Rodriquez Pedro Gerardo, “Educación y Mercado de Tra­ bajo”, en: Educación }' Realidad Socioeconó­ mica, México, Centro de Estudios Educativos, (pp. 323-413).

Muñoz Izquierdo, C., Hernández Alberto y Rodríguez Pedro Gerardo, “Respuesta a los comentarios de Nigel Brook sobre Educación y Mercado de Trabajo” en Revista del CEE, Vol. VIII, N° 4.

Muñoz Izquierdo, C. y Lobo José “Expansión Escolar, Mercado de Trabajo y Distribución del Ingreso en México”, en: Revisto del CEE, Vol. IV, N° L

Muñoz Izquierdo, C. y P.G. Rodríguez, “Enseñanza Téc­ nica: ¿Un canal de movilidad social para los trabajadores?”, en Revista Latinoamericana de Estudios Educativos, Vol. X, Nú 3

Muñoz Izquierdo, C. y Lourdes Casillas, “Educación Se­ cundaria; Desarrollo Regional, Técnicas de Producción y Mercados de Trabajo”, en: Re­ vista Latinoamericana de Estuios Educativos. Vol. XII, N° 2.

O.E.C.D., Occupational and Educaüonal Structures of the Labour Forcé and Levels of Economic Deve- lopment, Paris OECD.

Pames, Herbert S. “Relation of occupatian to educational qualification” en: Planning educationfor eco­ nomic and social development, O.E.C.D., pp. 147 ss.

Selowsky, Marcelo, Education and Economic Growth: Some Intemational Comparisons, Cambridge, Mass: Center of Intemational Affairs, Har­ vard University, (Mimeo)

Zymelmann, E., et. al. “Manpower requirements for planning: Án intemational comparison ap- proach, Department of Economía, Northeas-

tems University, Boston, (2 volúmenes)