TOWARDS A BETTER RELATIONSHIP BETWEEN THE UNIVERSITY AND THE PRODUCTIVE SECTOR IN LATIN AMERICA

Main Article Content

ALEXANDER SCHNARCH

Abstract

Much has been written and debated about the "mission of the university" and its basic functions and tasks. These ideas stem from the different conceptualizations of this institution, which in turn determine its specific role. It is not our intention here to initiate a debate on this issue; we simply want to highlight that, in broad terms, there seems to be consensus on three responsibilities that are inherent to the university.

Article Details

Section
Publicados

References

Mansfield, E. 1972 ‘‘Economic Impact of International Techno­logy Transfer”, en Research Management, enero

National Science Board. 1975 Science Indicators, 1974. Washington, D. C.: National Science Foundation.

Development Assistance. Paris: OECD.

The Research System, vol. II. Paris: OECD.

Ribeiro, Darcx. 1973 La universidad nueva: un proyecto. Buenos Aires: Ed. Ciencia Nueva.

Sagasti, F. 1973 “Suhdesarrollo, ciencia y tecnología: una apreciación del rol de la universidad latino­ americana”, en Desarrollo científico tecnológico y universidad. Santiago de Chile: Corporación de Promoción Universitaria.

chuarch, Alexander. 1975 “Relaciones industria-universidad”, en Cien­cias Administrativas, no. 4 /4B, diciembre. La Plata. Argentina.

Sussex Group. 1970 Science. Technology and Underdevelopment: the Case for Reform. University of Sussex, Brighton.

UNESCO 1972 La política científica en América Latina. Montevideo: UNESCO, Science Policy Studies and Documents, no. 29.

UNESCO-CEPAL 1966 “Indicaciones para la aplicación de la ciencia y la tecnología al desarrollo de América Latina”. Informe final de la Conferencia so­bre la aplicación de la ciencia y la tecnología al desarrollo de América Latina, organizada por la UNESCO en cooperación con CEPAL. Santiago de Chile: UNESCO.