A NON-DIRECTIVE CLASS AS A MODEL FOR TEACHING GENETICS
Main Article Content
Abstract
This work verifies in the classroom in that measured it improves the learning of the students with the approach of the "No Directivity" of Rogers, which, rescues the value of the person who is first of all the aim in if same and not simply an organism or mechanism that can be modified. It insists on the totality of the individual, an education centered in the person, a relation of aid and, mainly, no director, basic components of its approach.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Brunelle, L. (1982). “¿Qué es la No Directividad?” París. Editorial Grave.
Díaz Barriga, Arceo. F. (1998).” Estrategias Docentes para un Aprendizaje Significativo. Una Interpretación Constructivista”. México: Mc Graw Hill.
Florez, Ochoa R. (1994). “Hacia una Pedagogía del Conocimiento”. Bogotá: Mc Graw Hill.
Labrou, M. (1982). “La Pedagogía Institucional”. París. Editorial. Gautier Vilards.
Marx, M. H. y Hillix, W. A. (1995). “Sistemas y Teorías Psicológicos Contemporáneos”. México. Paidós.
Nnounhubert, H.A. (1980). “La Actitud No Directiva” de Rogers. París. Edit. E.S.F.
Pagés, M. (1975). “La Orientación No Directiva en la Psicoterapia y en la Psicología Social.” París. Editorial Dunod.
Poeydomenge, M. L. (1986). “La educación” Según Rogers. Madrid. Narcea.
Pozo, J. I. (1997). “Teorías Cognitivas del Aprendizaje.” Madrid. Morata.
Rogers, C. (1973). “El Proceso de Convertirse en Persona”. Buenos Aires: Paidós.
Rogers, C. (1978). “Libertad y Creatividad en la Educación. Buenos Aires. Piados. Educador.
Rogers, C. (1966). “Desarrollo de la Persona”. París. Editorial. Dunod.
Rogers, C. (1970). “Relaciones de Ayuda en la Psicoterapia.” París. Editorial. E.S.F.
Rogers, C. y Allan, R. (1998). “Psicología del Aprendizaje. Aplicaciones en la educación”. México. Limusa.
Romero, C. (1999). “La No Directividad en la Educación”. México. Documento inédito. CIIDET.
Snyder G. (1980). “Aprender a Hacer”. Comisión de la UNESCO.