Challenges of economic globalization and its academic implications for postgraduate studies in Mexico
Main Article Content
Abstract
The purpose of this paper is to analyze the challenges facing graduate programs in the face of economic globalization, as well as their academic, financial, and organizational implications.
The paper consists of four sections: the first, entitled "Background to Graduate Studies," describes the dynamics and factors that have influenced the quantitative expansion and contraction in enrollment that has occurred since 1991.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Wallcrstcin, Inmanuel. The new geopolitical order. Yale University. USA. 1991.
López Ospina, Gustavo. Management of global and educational change: Challenges for haigher education and graduate Studies. CRESALC-UNESCO. Paris. 1991.
Topete B., Carlos. La investigación científica y tecnoló gica en las instituciones de educación superior y política científica y tecnológica en el contexto actual. En simpo- sium “La tercera revolución industrial en México”. Diagnóstico e implicaciones culturales, económicas y científico-tecnológicas. UN AM. 1991.
ANU1ES. Anuarios estadísticos de postgrado. 1981 a 1990. México. 1991.
CONACyT. Los estudios de postgrado en México, en Ciencia y desarrollo, abril 1987. México. 1987.
SEP. Programa Nacional de Postgrado. Serie moderni zación educativa. No. 6. México. 1991.
Medina, Sara Rosa y Abreu, Luis Felipe. La tercera revolución industrial y las nuevas exigencias del postgra do. OMNIA. No. 18, marzo de 1990, año 6, UNAM, México.
Cendejas, H. S., Alvarez, G. I., Viga, D. A., Cassigoli, P. L, Topete, B. C. Informe técnico del proyecto “Contri buciones de las instituciones de educación superior al desarrollo científico y tecnológico. CONACyT-IPN, México. 1991.