A DISTANCE EDUCATION EXPERIENCE AT THE NATIONAL POLYTECHNIC INSTITUTE

Main Article Content

FRANCISCO JAVIER CHÁVEZ MACIEL
INÉS ELISA CASSIGOLI PEREA

Abstract

This is a study of interinstitutional nature which presents the most important advances in development and systematisation of experience tn pilot instrumentation in Master in Administration and Education Development Program in Campus Virtual Politécnico. This is a program of a semipresential modality which has propouseof satblishing bases in order to integrate a model of distance education for postgraduate programs
The development of this experience considers a program for training in the action, the participant teachers applied an evaluation model of the whole program, as well as.at the same time it has been.

Article Details

Section
Publicados
Author Biographies

FRANCISCO JAVIER CHÁVEZ MACIEL, National Autonomous University of Mexico, Mexico

PhD in Pedagogy from the U.N.A.M. and Professor-Researcher at SEPI/ESCA/IPN: Email: fmaciel@yupimail.com Line of Research: Distance Education Models.

INÉS ELISA CASSIGOLI PEREA, Metropolitan University of Educational Sciences. Chile

Master's degree in Educational Management from the Metropolitan University of Educational Sciences, Chile. Professor-Researcher at SEP17ESCA/IPN. Email: mes_cassigoli.hotmail.com. Research Area: Distance Education Models.

References

Comisión Internacional Sobre La Educación Para El Siglo XXI. 1996. La Educación Encierra un Tesoro Informe a la UNESCO.

I.P.N. Gaceta Politécnica Número extraordinario. P.8(Art 24).

Gaudin, T. (Compilador). 1990. 2100: récit du prochain siécle. Ed. Payot. París.

Gayol.Y. 1997 “Las universidades internacionales, un fenómeno reciente de la realidad virtual”. En Revista de la Educación Superior. Núm. 104. Vol. XXVI (4). ANUIES. Octubre- diciembre. Pág. 31-49.

Gorz, André. 1988. Métamorphose du travail Ed Galilée París.

Instituto Politécnico Nacional. 1995-2000. Programa de Desarrollo Institucional p.20. Este Programa sí distingue que la educación no escolarizada puede ser abierta o a distancia.

Naisbitt, J y Aburdene, P. Megatendencias 2000. Edit. Norma. Bogotá. 1990.

Padilla G. R. Modelo Operativo p.8

Pérez, C. 1991. “Nuevo Patrón Tecnológico y Educación Superior: Una aproximación desde la empresa”. En Reunión Internacional de Reflexión sobre los Nuevos Roles de la Educación Superior a Nivel Mundial: el caso de América Latina y del Caribe, futuro y escenarios deseables. Vol. 3: Retos Científicos y Tecnológicos. UNESCO. Caracas.

Richta, Radovan. La Civilización en la Encrucijada Madrid. 1974