THE CHALLENGES OF MANAGING HIGH SCHOOLS IN THE CURRENT CONTEXT
Main Article Content
Abstract
The aim of the present study is to point out the importance of the relationship between the good performance of the educational management and the bachelor level education in Mexico in the actual context. It also compiles some institutional proposals based on scholar research that suggest the good performance of scholar management which underlies the importance of pedagogy that helps to improve administrative processes of schools in order to fulfill the quality and efficacy of the institutional mission.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Aguerrondo, I. (1996): La escuela como organización inteligente. Buenos Aires: Troquet. 127-139.
Castells, M. (2000): La era de la información Vol. I. Madrid: Siglo XXI Editores. 234- 256.
Castañónj R. y Seco, R. (2000): La educación media superior en México. México, D.F.: Noriega Editores.
Chávez, P. (1996): Metodología para la formulación y evaluación de proyectos educativos: un enfoque estratégico. Venezuela: Citerplan. 59- 94.
Chomsky, N. (1997): Secretos, mentiras y democracia. México: Siglo XXI Editores. 56-59.
Estefanía, J. (2000): El poder en el mundo Barcelona: Plaza Janés. 125-139.
Flores, V. (1999): Critica a la globalidad. México: Fondo de Cultura Económica. 345-387.
Forrester, V. (1997): El horror económico. México: Fondo de Cultura Económica. 56-59.
Forrester, V. (1997): Una extraña dictadura. México: Fondo de Cultura Económica. 78-92.
Fuentes, C. (1996): Hacia el milenio en los compromisos de la Nación. México: Plaza y Janés. 105-110.
Gervilla, E. (1993): Posmodernidad y educación. Madrid: Editorial Dykinson. 198-215.
Hans, P. & Schuman, H. (1999): La trampa de la globahzación: Editorial Taurus. 156-l 60.
IIPE, Buenos Aires. (1999): Competencias para la profesionalización de la gestión educativa” Argentina: UNESCO.
Lipovetsky, G. (1986): La era del vacío, Barcelona: Editorial Anagrama 156-234.
Miklos, T. & Tello M. (1993): Planeación prospectiva, México: Editorial Limusa, 39-76.
ONU. (2000) Informe completo “Nosotros los pueblos”, EUA.
Rama G., (1997), ¿Cuáles son los problemas de un ministerio de educación? en Boletín Proyecto Principal de Educación en América Latina y el Caribe No. 44, Santiago Chile, UNESCO OREALC.
Rodríguez, D. (1995), Gestión organizacional, Santiago de Chile, Centro de extensión de la P Universidad católica de Chile.
Santos, M. (1997), La luz del prisma, España: Editorial CEAC, 123-I 67
Senge, P., (1998) La Quinta Disciplina, México: Editorial Granica, 156-I 90
SEP, Acuerdo No.71 en Diario Oficial de la Federación, 28 de mayo de 1982
Tentí, E. (1999), Una escuela para adolescentes, Argentina: Editorial UNESCO